NTCN
De stem van jongvolwassenen in de zoektocht naar betekenis
In één van de sessies die tijdens de keuzeronde van het NTCN Symposium op 2 april op het programma staan, luisteren we naar de stem van jongvolwassenen m.b.t. het thema zingeving.
In één van de sessies die tijdens de keuzeronde van het NTCN Symposium op 2 april op het programma staan, luisteren we naar de stem van jongvolwassenen m.b.t. het thema zingeving.
Hoe kun je als professional van betekenis zijn in de zoektocht naar zingeving bij mensen met kenmerken van (hoog)begaafdheid? Dat onderzoeken we tijdens het NTCN Symposium op 2 april tijdens één van de sessies in de keuzeronde.
Tijdens het NTCN Symposium op vrijdagmiddag 2 april verkennen we in de keuzeronde hoe een leven lang leren gestimuleerd kan worden voor zowel leerlingen als professionals.
Tijdens het NTCN Symposium verzorgt Eleonoor van Gerven in de keuzeronde van 14:30-15:30 uur een sessie over de rol van de lerarenopleider in het begaafdheidsonderwijs.
Tijdens het online NTCN Symposium op vrijdagmiddag 2 april a.s. wordt in de keuzeronde van 14:30-15:30 uur een workshop verzorgt over de Top 20 Principes uit de psychologie voor ‘begaafdheidsonderwijs’.
Op vrijdag 2 april start het NTCN Symposium van 13-14 uur met een eerbetoon aan Franz Monks: Op de schouders van reuzen…
Alexander Minnaert pleit in de keuzeronde van het NTCN Symposium op vrijdagmiddag 2 april voor het versterken van groei en de vanzelfsprekende flow voor de talenten van eenieder!
Lianne Hoogeveen is per 1 maart 2021 benoemd tot bijzonder hoogleraar Identification, Support and Counseling of Talent aan de Faculteit der Sociale Wetenschappen van de Radboud Universiteit. Deze leeropdracht is een samenwerking met het Radboud Centrum Sociale Wetenschappen en CBO Read more…
Het NTCN Symposium vindt online plaats op vrijdagmiddag 2 april van 13-16 uur.
Onlangs is de Nederlandse vertaling verschenen van ‘Top 20 principes uit de psychologie voor het onderwijs aan en het leren van creatieve, getalenteerde en begaafde leerlingen’